CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mandag den 5. november 2012

Happy Village og strikket halsrør

For et stykke tid siden var jeg en tur i København hos min søn. Så jeg måtte lige en tur forbi Sommerfuglen, en dejlig garn og broderiforretning.
Jeg købte noget lækker angora/bomuld fra Rowan. Af dette skønne garn strikkede jeg dette halsrør.

Vi har haft et weekendkursus i vores lille lokale patchworkforening "Lappepigerne", hvor vi skulle sy en by. Vi klippede skabeloner ud i stof og skulle så placere dem. Senere skulle der så dekoreres med vinduer, døre, tage, etc. Det var meget sjovt. Det tog faktisk ret lang tid at få tingene lagt op og få det til at se ud af noget. Jeg har på billedet herunder dækket det med sort tyl og skal nu have det syet rundt om alle byginger etc. Det sorte tyl dæmper farverne lidt. Nogle af tagene og vinduer er af sølv, men det er vist lidt svær at se.



Ja og så må I lige have et billed af min hundehvalp, som nu er 5 mdr. gammel.
Sådan hygger hun sig efter en gang søndag morgen træning i den lokale DCH klub.



2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Sikken et arbejde med at lave sådan en by, men jeg synes det er blevet utrolig fint og en meget smuk farvesammensætning :-)

Halsrør kan vi jo ikke undvære - sådan tænker jeg hvert år - det er bare sjældent jeg får strikket et :-)

Strikkeheksen sagde ...

Ups, jeg glemte lige: Det er ikke svært at strikke efter de engelske opskrifter, når man først lige har prøvet det. Men hvis du ikke har prøvet det før, skal du finde en af de mange oversættelser, der findes på nettet, hvor strikketermer oversættes fra engelsk til dansk - bare søg på google, så popper der nogle op :-)